Beperkte gevolgen extra maatregelen voor tafeltennis

5 november 2020

De extra maatregelen die dinsdagavond 3 november bekend zijn gemaakt en op woensdagavond 4 november gedurende twee weken ingaan, hebben een beperkte invloed op tafeltennis. De aanpassing van vier naar twee personen per groep was al een bestaand advies van de NTTB, om met twee personen per tafel te spelen en niet te wisselen. Dat advies is nu omgezet in een verplichting.

De belangrijkste punten op een rij, met een uitwerking voor tafeltennis

• Maximaal 2 personen mogen met elkaar sporten (binnen en buiten) in een groepje. Zij houden onderling 1,5 meter afstand.
    -> 2 spelers per tafel, geen dubbel
  • Voor binnensporten geldt een maximum van 2 personen per groepje (exclusief instructeur). En er geldt een maximum van 30 personen per zelfstandige ruimte. Er mogen meer groepjes naast elkaar sporten als:
    • de groepjes minimaal 1,5 meter afstand tot elkaar houden;
    • er een duidelijke afbakening is van de verschillende groepjes;
    • zij niet mengen.
      -> 2 spelers per tafel, niet wisselen, speelveldomrandingen tussen de tafels
      -> overweeg om PingPongbaas in te zetten als reserveringssysteem voor op je club: op 4 november is een nieuw webinar
  • Er worden geen wedstrijden gespeeld door spelers van 18 jaar of ouder.
    > alle competitiewedstrijden zijn uitgesteld, toernooien zijn afgelast of uitgesteld
  • Voor topsporters gelden uitzonderingen
    -> voor tafeltennis geldt dit alleen voor de sporters op Papendal
  • Kinderen en jongeren tot en met 17 jaar hoeven tijdens het sporten onderling geen 1,5 meter afstand te houden. Maar er worden geen wedstrijden gespeeld tegen sporters van andere verenigingen. Onderlinge trainingspartijen mogen wel. Kinderen met klachten blijven thuis.

Bron : https://www.nttb.nl/beperkte-gevolgen-extra-maatregelen-voor-tafeltennis/